KolínDnes.cz
KolínDnes.cz » Zpravodajství » Zprávy

České dráhy objednaly lokomotivu Siemens Vectron pro zkušební okruh ve Velimi na Kolínsku

04.05.2020
Na konci dubna podepsaly České dráhy se společností Siemens Mobility Česká republika smlouvu na nákup testovací lokomotivy Siemens Vectron, která je již z výroby vybavena palubní částí ETCS dle nejnovější specifikace Baseline 3.
Foto: siemens.com
Lokomotiva bude využívána pro testování různých typů kolejových vozidel na zkušebním okruhu VUZ ve středočeské Velimi. Díky vysokému výkonu 6,4 MW, kterým lokomotivy Vectron disponují, je možné je používat ke zkouškám v tažném i brzdném módu, kdy slouží jako zátěž pro jiná kolejová vozidla. V obdobích, kdy nebude lokomotiva na okruhu plně vytížena, bude zařazována do běžného provozu v osobní dopravě Českých drah.

"Jedná se o první lokomotivu Vectron, která je již z výroby vybavena palubní částí ETCS dle nejnovější specifikace," říká Roman Kokšal, generální ředitel Siemens Mobility v České republice, a dodává: "Digitalizace je v dnešní době pro železniční infrastrukturu a s ní spojená kolejová vozidla klíčová. Jsem rád, že se nám podařilo implementovat inovovanou verzi evropského vlakového zabezpečovače na naše vozidla takto rychle."

Lokomotiva Vectron úspěšně absolvovala testy kompatibility na obou národních tranzitních železničních koridorech vybavených traťovou částí ETCS.

"Využili jsme jedinečnou příležitost pořídit lokomotivu Vectron od společnosti Siemens Mobility, která posílí náš park moderních interoperabilních strojů na 33 kusů. Pro testovací jízdy ji budeme pronajímat naší dceřiné společnosti VUZ. Půjde přibližně o 20 % kapacity. Zbývajících 80 % ale připadne na výkony realizované v čele našich vlaků po celé republice i v zahraničí, kde v současnosti jezdí pronajaté Vectrony nebo lokomotivy řad 380 a 1216," vysvětluje Michal Kraus, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro provoz.

"Tato lokomotiva se ideálně hodí pro zkušební činnost na okruhu ve Velimi. Je čtyřsystémová, takže ji můžeme využívat i při testování vozidel na napájení 1 500 V používaný v Nizozemí nebo ve Francii. Jde nejspíš o jedinou lokomotivu, která je schopná jezdit na 4 hlavní napájecí systémy používané v Evropě. Pro rychlé testy na okruhu ve Velimi má zvýšenou maximální rychlost na 210 km/h a je vybavena nejvyšší úrovní zabezpečovače ETCS dle specifikace Baseline 3, což vyhovuje při testování systému ERTMS/ETCS," doplnil informace o využití nové lokomotivy Martin Bělčík, generální ředitel VUZ.

Lokomotiva pro České dráhy byla vyrobena v závodě Siemens Mobility v Mnichově-Allachu a společnost ji doposud využívala při testování. Českým drahám bude lokomotiva předána do konce letošního roku. Kromě jednotného evropského vlakového zabezpečovače ETCS bude vybavena GSM-R a dálkovou diagnostikou. Lokomotiva disponuje jmenovitým trakčním výkonem 6400 kW a nejvyšší provozní rychlostí 200 km/h. Vzhledem ke své modulární koncepci bude Českým drahám předána s vybavením pro provoz v České republice, Německu, Rakousku, Polsku, na Slovensku a v Maďarsku a může být dovybavena pakety pro provoz i v dalších zemích.

Společnost Siemens Mobility prodala již přes 1000 lokomotiv Vectron, které ujely více než 300 millionů kilometrů a jsou v současné chvíli schváleny pro provoz v Rakousku, Bulharsku, Chorvatsku, České republice, Finsku, Německu, Maďarsku, Itálii, Nizozemí, Norsku, Polsku, Rumunsku, Srbsku, Slovensku, Švédsku, Švýcarsku, Turecku a nově i v Belgii.
Autor: Daniela Černá
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na X

Další články z rubriky Zprávy

Ve středních Čechách je bezmála 230 zvláště chráněných území, péče o ně loni přišla na 18,5 mil. korun

Bezmála 230 zvláště chráněných území aktuálně spravuje Středočeský kraj. Jejich celková rozloha je více než 7 300 hektarů. Náklady na péči za loňský rok byly vyčísleny na 18,5 milionu korun. ...

Práce na pražském Masarykově nádraží budou mít vliv na provoz vlaků směrem do Lysé nad Labem, Milovic, Nymburku a Poděbrad

Stavební práce Správy železnic na pražském Masarykově nádraží a přilehlých tratích omezí v následujících týdnech provoz vlaků linek S2 a S22 směrem do ...

V celé Praze i Středočeském kraji budou všechny autobusové a trolejbusové zastávky na znamení

V celé Praze i Středočeském kraji bude od 29. června 2024 sjednocen charakter všech autobusových a trolejbusových zastávek PID. Pro výstup v každé zas ...

Na území Středočeského kraje a hl. města Prahy hrozí přetížení kapacity tratí

Od změny jízdního řádu v prosinci letošního roku dojde k posílení osobní dopravy na trati Praha - Kolín novou linkou S61 i kratším intervalem spěšné l ...

Středočeši stárnou, počet seniorů v regionu se během tří dekád navýší o polovinu

Středočeský kraj reaguje na zvyšující se počet obyvatel a také na stárnutí obyvatelstva. V místech s největší poptávkou po lůžkách v domovech pro seni ...





Čtvrtek 25.7.2024
Středočeský kraj
Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2024 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes