KolínDnes.cz
KolínDnes.cz » Zpravodajství » Zprávy

Správa železniční dopravní cesty pokračuje ve vysokém tempu rekonstrukcí tratí za 43,7 miliardy korun

27.08.2019
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) letos vynaloží na modernizaci a zajištění provozuschopnosti železniční infrastruktury 43,7 miliardy korun. Půjde jak o investiční akce, tak o obnovu železničních tratí. SŽDC se stejně jako v loňském roce daří čerpat alokované finanční prostředky, a to evropské (OPD, CEF) i národní (SFDI). Aktuálně je vyčerpáno 47 procent.
Ilustrační snímek | Foto SŽDC
"Příprava a realizace investičních akcí je rovnoměrně rozfázovaná. V letošním roce jsme dokončili významné stavby v Plzni, Karlových Varech nebo Čelákovicích. Hotové jsou další revitalizace tratí, například Lovosice - Louny nebo Týniště nad Orlicí - Broumov. Zároveň SŽDC letos začala další klíčové stavby: elektrizaci tratí Uničov - Olomouc a Šakvice - Hustopeče u Brna, na čtvrtém koridoru modernizaci úseku Soběslav - Doubí u Tábora nebo čtyři stavby v Podkrušnohoří. V přípravě jsou další desítky investičních akcí," uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Současně probíhají už zahájené stavby: modernizace úseků Sudoměřice - Votice a Beroun - Králův Dvůr, v hlavním městě pak Praha-Hostivař - Praha hl. n. a rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Na Moravě jsou v plném proudu práce mezi Hrušovany u Brna a Židlochovicemi i přímo na brněnském hlavním nádraží, kde se realizuje rozsáhlá rekonstrukce zabezpečovacího zařízení.

Letos dokončené významné investiční akce
Uzel Plzeň, 2. stavba - přestavba osobního nádraží, včetně mostů Mikulášská
Celková přestavba stanice včetně dvou podchodů pod všemi nástupišti a dvou rekonstruovaných železniční mostů přes Mikulášskou ulici, celkové náklady 1,5 mld. Kč.

Modernizace stanice Karlovy Vary
Celková přestavba stanice, výstavba moderní výpravní budovy, bezbariérového přístupu na nástupiště a nového podchodu. Celkové náklady 693 mil. Kč.

Optimalizace traťového úseku Lysá nad Labem - Praha Vysočany, 2. stavba, žst. Čelákovic
Modernizace stanice s novými nástupišti a podchody. Celkové investiční náklady 851 mil. Kč.

Revitalizace Týniště n/O - Broumov
Kompletní modernizace zabezpečovacího zařízení, nový svršek, spodek a nástupiště v úseku Opočno v Orlických horách - Hronov. Celkové investiční náklady 1,3 mld. Kč.

Rekonstrukce mostu na trati Pňovany - Bezdružice
Výměna ocelové mostní konstrukce unikátním způsobem. Celkové náklady 121 mil. Kč.

Zvýšení traťové rychlosti v úseku Řikonín - Vlkov u Tišnova
Komplexní rekonstrukce dvoukolejné železniční trati v úseku Řikonín - Vlkov u Tišnova v délce 10,6 kilometru včetně stanice Řikonín a zastávky Níhov. Celkové náklady 1,5 mld. Kč.

Revitalizace trati Břeclav - Znojmo, 2. stavba
Rekonstrukce železničního svršku a spodku, mostů, celková obnova stanice Mikulov na Moravě a vybudování nové stanice Sedlec u Mikulova. Celkové náklady 1,1 mld. Kč.

Rekonstrukce zabezpečovacího zařízení Praha Smíchov - Hostivice
Rekonstrukce stávajícího zabezpečovacího zařízení, obnova výhyben Praha-Žvahov, Praha-Jinonice a Praha-Stodůlky včetně výstavby nových nástupišť ve stanicích Praha-Jinonice a Praha-Zličín. Objízdná trasa při výstavbě trati Praha - Kladno. Celkové náklady 518 mil. Kč.

Revitalizace trati Louny - Lovosice
Rekonstrukce úseků trati včetně modernizace stanic a zastávek. Instalace moderního zabezpečovacího zařízení s dálkovým řízením z dispečerského pracoviště v Lovosicích. Celkové náklady 1,2 mld. Kč.

Zvýšení kapacity trati Nymburk - Mladá Boleslav, 2. stavba
Modernizace v úseku Veleliby (mimo) - Luštěnice (mimo), výstavba výhybny Straky a prodloužení dopravních kolejí ve stanici Čachovice. Celkové náklady 415 mil. Kč.


Letos zahájené významné investiční akce
Optimalizace trati Praha Smíchov (mimo) - Černošice (mimo)
Modernizace ve stávající stopě včetně mimoúrovňového křížení v Praze-Velké Chuchli. V rámci stavby bude kompletně zrekonstruována stanice Praha-Radotín. Celkové náklady 3,7 mld. Kč.

Optimalizace traťového úseku Lysá nad Labem (mimo) - Čelákovice (mimo)
Modernizace celého dvoukolejného úseku včetně klíčové opravy mostu přes Labe. Celkové náklady 1,8 mld. Kč.

Modernizace trati Veselí n.L. - Tábor - II.část, úsek Veselí n. L. - Doubí u Tábora, 2. etapa Soběslav - Doubí
Další stavba na IV. koridoru, součástí je nová dvoukolejná přeložka, Zvěrotický tunel a dvě estakády. Celkové náklady 4,9 mld. Kč.

Elektrizace a zkapacitnění trati Uničov (včetně) - Olomouc
Optimalizace a elektrizace celé trati z Olomouce až do Uničova (vč. stanic a zastávek) ve stejnosměrné trakční napájecí soustavě pro maximální traťovou rychlost převážně na stávajícím tělese dráhy až 160 km/h. Celkové náklady 4,8 mld. Kč.

Rekonstrukce žst. Přerov, 2. stavba
Stavba v přerovském uzlu zahrnuje rekonstrukci výhybny Dluhonice a traťových úseků Přerov - Prosenice, Dluhonice - Prosenice a Přerov - Dluhonice. Celkové náklady 3,8 mld. Kč.

Změna trakční soustavy na AC 25 kV, 50 Hz v úseku Nedakonice - Říkovice
Změna trakčního napájení ze stejnosměrného na střídavé napětí v úseku dlouhém přibližně 43 kilometrů. Součástí projektu je i příprava elektrizace střídavou soustavou v úsecích Otrokovice - Zlín - Vizovice a Staré Město u Uherského Hradiště - Luhačovice/Veselí nad Moravou/Bylnice. Celkové náklady 2,4 mld. Kč.

Zvýšení tratové rychlosti v úseku Valašské Meziříčí - Hustopeče nad Bečvou
Stavba umožní zrychlení vlaků ve směru ke státní hranici ČR/SR. Součástí stavby je zřízení bezbariérového přístupu k nástupištím a modernizace zabezpečovacího zařízení a trakčního vedení. Celkové náklady 1,9 mld. Kč.

Modernizace a elektrizace trati Šakvice - Hustopeče u Brna
Rekonstrukce a kompletní elektrizace regionální trati, která umožní přímé napojení na koridor a vlakové spojení do Brna bez přestupu. Celkové náklady 1,7 mld. Kč.

Rekonstrukce žst. Řetenice
Modernizací stanice a navazujících úseků směr Oldřichov u Duchcova a Lovosice. V Řetenicích nová nástupiště včetně výtahů. Celkové náklady 945 mil. Kč.

Zvýšení traťové rychlosti v úseku Oldřichov u Duchcova - Bílina
Zvýšení kapacity trati, rekonstrukce železničního svršku a spodku a vybudování moderního zabezpečovacího zařízení. Celkové náklady 2,4 mld. Kč.

Revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova - Litvínov
Úpravami projde přibližně 13,5 kilometru trati včetně vybudování trakčního vedení na dosud neelektrizovaném 1,5 kilometru dlouhém úseku mezi Loukou u Litvínova a Litvínovem. Celkové náklady 1,1 mld. Kč.

Elektrizace trati Kadaň-Prunéřov - Kadaň
Elektrizace pětikilometrového úseku souvisí s koncepcí přechodu na jednotnou (střídavou) napájecí soustavu. Ve stanici Kadaň zřízení bezbariérového přístupu a vybudování nové zastávky Kadaň-Bystřice. Celkové náklady 422 mil. Kč.

ETCS Přerov - Česká Třebová
Instalace moderního vlakového zabezpečovače na spojovacím rameni prvního a druhého koridoru z Přerova do České Třebové. Celkové náklady 396 mil. Kč.

ETCS Praha-Uhříněves - Votice
Zavedení jednotného evropského zabezpečovacího systému na části IV. koridoru. Celkové náklady 194 mil. Kč.

Rekonstrukce ŽST Mikulášovice dolní nádraží
Modernizace zabezpečovacího zařízení včetně úpravy kolejiště a nástupišť. Celkové náklady 138 mil. Kč.

Rekonstrukce žst. Letohrad
Modernizace stanice včetně podchodu a nástupišť a zabezpečovacího zařízení. Ve směru na Jablonné nad Orlicí se napojí na již zrealizovanou stavbu z roku 2009 do Lichkova a na státní hranici s Polskem. Celkové náklady 1 mld. Kč.

Peronizace v žst. Pačejov a zvýšení rychlosti
Kompletní přestavba stanice Pačejov s novými nástupišti, podchodem a bezbariérovým přístupem. Rekonstrukce navazujících úseků směr Horažďovice předměstí a Nepomuk. Celkové náklady 1,2 mld. Kč.

Vedle velkých investičních akcí zaměřených na modernizaci infrastruktury SŽDC realizuje a připravuje rekonstrukce a opravy výpravních budov. Jen za první polovinu roku se podařilo v rámci investičních a opravných prací vynaložit 568 mil. Kč. Toto číslo představuje 10 dokončených akcí, dalších 13 v realizaci.



Zdroj: Ministerstvo dopravy
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na X

Další články z rubriky Zprávy

Středočeši stárnou, počet seniorů v regionu se během tří dekád navýší o polovinu

Středočeský kraj reaguje na zvyšující se počet obyvatel a také na stárnutí obyvatelstva. V místech s největší poptávkou po lůžkách v domovech pro seniory vzniknou nová zařízení, či dojde k navýšení kapacit u stávajících poskytovatelů. Senioři budou ...

Středočeský kraj chce finančně podpořit místní akční skupiny v celém kraji a rozvoj podnikání

Kraj plánuje finančně podpořit Krajské sdružení Národní sítě Místních akčních skupin Středočeského kraje a rozvoj podnikání ve vybraných obcích. Obce ...

Od neděle 9. června 2024 dojde k letním změnám jízdních řádů regionálních vlaků ČD

V neděli 9. června vstoupí v platnost pravidelná letní změna vlakových jízdních řádů. Ve většině regionů dojde jen k dílčím změnám, které zlepší nabíd ...

Díky 3 novým turistickým trasám se turisté již brzy dočkají tzv. Brdské hřebenovky dlouhé 120 km

Tři nové pěší trasy o celkové délce 13 km byly nově vyznačeny v Brdech. Nové trasy vznikly ve spolupráci spolku Brdy, Podbrdsko s Klubem českých turis ...

Znepokojivý průzkum: Děti ve Středočeském kraji tráví na internetu průměrně 5 hodin denně

Děti ve Středočeském kraji jsou na internetu průměrně 5 hodin denně. Se závislostmi i šikanou bojuje dostupná primární prevence. Oproti tomu jsou v kr ...





Pondělí 17.6.2024
Středočeský kraj
Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2024 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes