KolínDnes.cz
KolínDnes.cz » Zpravodajství » Magazín

Nebojte se reklamovat nepovedenou úpravu vlasů

21.09.2021
Nepovedená úprava vlasů je něco, co se řada spotřebitelek a spotřebitelů bojí reklamovat. Zákazník si nemusí nechat líbit to, co mu kadeřník na hlavě napáchal. Nápravu může žádat za křivý sestřih, špatně obarvené vlasy nebo tehdy, když prodloužené vlasy vypadávají. Nespokojenost s výsledkem je třeba oznámit kadeřníkovi co nejdříve.
Ilustrační snímek | Foto: pixabay.com
Přestože nic nepodepisujete, už při dosednutí do kadeřnického křesla a vyslovení své představy uzavíráte smlouvu o dílo. Kadeřník je povinen postupovat řádně a v souladu s vašimi pokyny. I když kadeřník odpovídá pouze za výsledek v okamžiku dokončení práce, ani její průběh by neměl třeba bolet. Pokud kadeřník nepostupuje řádně s odbornou péčí, kterou lze oprávněně předpokládat u osoby této profese, trpí z právního hlediska výsledek jeho činnosti vadou.

Nejdůležitější je už na začátku zadat co nejpřesněji, jak má účes v konečném výsledku vypadat. Přání "udělejte mi to jako vždycky" je dosti vágní, protože kadeřník si nemusí pamatovat historii všech svých zákazníků. "Ideální je, když si s sebou do kadeřnictví vezmete na pomoc obrázek či fotografii s vybraným účesem a necháte si vysvětlit, co všechno bude procedura zahrnovat. Může to znít banálně, ale je to nejjednodušší způsob, jak předejít nespokojenosti s výsledným účesem," doporučuje Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest.

Kadeřník se musí řídit přáním zákazníka, maximálně ho může upozornit na důsledky pokynu, zvláště na jeho nevhodnost třeba s ohledem na typ vlasů. Průběžně sledujte, zda kadeřník postupuje podle vašich požadavků. Pokud máte dojem, že se účes pod rukama kadeřníka špatně vyvíjí, dejte to najevo. I uprostřed procesu můžete využít zákonného práva od smlouvy odstoupit, lze-li důvodně očekávat, že výsledek nebude odpovídat zadání či bude trpět nedostatky. Je však vaší povinností zaplatit práce do té doby již vykonané, kupříkladu umytí vlasů.

Co udělat ještě před zaplacením? Zkontrolovat, že výsledný účes odpovídá zadaným požadavkům na střih, celkový tvar nebo odstín. Netýká se to jen vadnosti provedených prací, ale především bezvadného střihu či bezchybného melíru, které se neshodují s tím, co jste si přáli a domluvili. Tón obarvených vlasů si můžete překontrolovat na denním světle.

Co když se výsledek od vašich představ liší? "Dožadujte se takových úprav a doplnění, aby byla smlouva ze strany kadeřníka naplněna. Dohodnutá odměna mu náleží teprve tehdy, pokud dodrží svoji část smlouvy. Ta je pouze ústní a je tedy obtížné později prokazovat její obsah a následný rozpor výsledku s objednávkou. Dokud vytvořený účes neodsouhlasíte, neplaťte," vysvětluje Eduarda Hekšová. A dodává: "Když už na placení dojde, nezapomínejte si zažádat o vystavení dokladu o provedených službách a jejich ceně."

Co když vadu odhalíte až doma? Vadami se v případě kadeřnických služeb rozumí například nepřesný, nerovný, nesouměrný sestřih, nevyvážené prostříhání, nerovnoměrné rozvržení barvy, nedostatečné připevnění nových vlasů a jejich vypadávání, neúměrné zatížení vlasů zákazníka při prodlužování. Nejčastější příčinou bývá nedbalé provedení či špatný odhad. Vady provedení, vyjdou-li dodatečně najevo po uhrazení ceny služby, mohou být pouze předmětem reklamace. V tento okamžik už nelze namítat, že střih či odstín, které jste zhlédli a posvětili zaplacením, nesouhlasí s původní objednávkou.

A jak je to se zárukou? U účesu neplatí známá záruční doba, v níž můžete reklamovat vady. Kadeřník odpovídá pouze za výsledek v okamžiku dokončení práce. Skryté nedostatky, jež jsou nepochybně důsledkem porušení povinnosti kadeřníka postupovat při plnění smlouvy řádně, oznamte, jakmile vyjdou najevo. Záleží na povaze vady, ale primárním nárokem je bezplatná oprava. Nedá-li se vada odstranit, můžete žádat slevu z ceny.

Jak postupovat, když vás kadeřník zraní? "Jiná situace nastává, pokud dojde například ke škodě na klientově majetku (zabarvení oděvu) či na zdraví (vypadávání vlasů či nechtěné střihnutí). V takovém případě má zákazník právo na finanční kompenzaci. Pro vyčíslení skutečné škody je nezbytné vše řádně zdokumentovat, případně kontaktovat podle potřeby i lékaře či soudního znalce, z jejichž zprávy může vycházet soud v následujícím sporu," uzavírá Eduarda Hekšová.

Zdroj: dTest
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru

Další články z rubriky Magazín

Montáž tepelného čerpadla kvalitně a rychle

Po dlouhém přemýšlení máte konečně vybrán zdroj vytápění do vašeho domu a volba padla na tepelné čerpadlo? Porovnali jste všechny plusy a mínusy a nyní přemýšlíte, jak vyřešit jeho instalaci? Pokud už investujete do kvalitního tepelného čerpadla, ...

Přijetí zboží k reklamaci je povinností prodávajícího. Při vyřizování reklamací obchodníci často chybují

Obchodníci se při přijímání a vyřizování reklamací dopouštějí mnohých nešvarů, které však běžný spotřebitel snadno neodhalí. Kupující by se proto měli ...

Podnikání, které odolalo krizi

Na rozdíl od podnikatelů z mnoha průmyslových odvětví a odvětví postižených krizí, majitelé autoservisů zabývajících se čištěním filtrů DPF zaznamenal ...

Naučte se využívat výhod akčních letáků. Slevy, které se opravdu vyplatí

Nakupujete rádi? A ještě radši nakupujete ve slevách? No kdo ne! Slevy ale opravdu musí stát za to, abychom mohli považovat takový nákup za výhodný. Č ...

V důsledku pandemie se s duševním onemocněním potýká téměř každý třetí dospělý

Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) zjistili, že v souvislosti s pandemií covid-19 a souvisejícími restriktivními opatřeními vzrostl v kv ...





Pátek 22.10.2021
Středočeský kraj
Další regiony »






O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Partneři portálu | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2021 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS
Tento web používá cookies, jeho dalším používáním s touto skutečností souhlasíte. Další informace najdete zde.